Keskipohjalainen taito

1. Tavoitteet

SeuraavaSeuraava

Johdanto

  • Tutustu alla oleviin laaja-alaisiin tavoitteisiin. (L2, L7)
  • Arvioi, millaiset ovat oppilaiden vuorovaikutustaidot, ymmärrys kestävän kehityksen merkityksestä ja kokemukset keskipohjalaisesta kulttuurista. Mitä taitoja oppilaiden pitäisi erityisesti harjoitella tällä hetkellä?

Laaja-alaiset tavoitteet

L2 Kulttuurinen osaaminen, vuorovaikutus ja ilmaisu

Kulttuurinen kohtaaminen
  • Tiedostan ja saan kokemuksia keskipohjalaisesta kulttuurista
  • Tutustun keskipohjalaisen kulttuurin perinteisiin
  • Vertailen keskipohjalaista kulttuuria muihin Suomessa oleviin kulttuureihin

L7 Osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen

Osallistuminen
  • Jaan omia ajatuksiani ja ideoitani suunnitteluvaiheessa
  • Otan vastuuta omasta oppimisestani
  • Kehitän omia yhteistyötaitojani
Kestävä kehitys
  • Ymmärrän kestävän kehityksen merkityksen itselleni ja ympäristölle

Toiminnan vaihtoehdot

Valitse toiminnan toteuttamisen vaihtoehto yhdessä oppilaiden kanssa.

a) Taito Keski-Pohjanmaan tiloissa yhdessä heidän ohjaajansa kanssa
b) Omalla koululla yhdessä Taito Keski-Pohjanmaan ohjaajan kanssa
c) Omalla koululla opettajan itse vetämänä

Yhteistyökumppanilla on mahdollisuus olla mukana 1-2 tuntia.

Yhden kerran pajassa voidaan valmistaa kutoen

a) pala kangasta
b) purje
c) vene
d) luonnonmateriaalista koru tai
e) luonnonmateriaalista avaimenperä.

Kahden kerran pajassa voidaan valmistaa kutoen

a) matto
b) seinäkoriste tai
c) ympäristötaideteos

Yhteistyössä

Ladattava materiaali

Kuvia

No items found.

Videoita

Linkit

Yhteystiedot